perjantai 14. heinäkuuta 2017

Mikkeliin menijät

Mikkeliin menijät starttasi perjantaina aamulla. Lastattiin Pian autoon viisi koiraa ja kaikki tarpeelliset. Teltat, häkit ym. Telttoja kaksi yksi agirodun kentälle ja yksi näyttelykentälle.
Perjantaina mentiin suoraan agikentälle pystyttämään teltan ja Pia kisasi Fayn kanssa. Ilma oli aika viileä ja tuulinen mutta ei satanut. Illalla sitten hotellia etsimään ja pienen koukkauksen jälkeen löyty ja parkkiskin löyty. Tavarat ja koirat huoneeseen joka oli kolmannessa kerroksessa. Koirat oppi näin myös olemaan hississä. Uusi kokemus.

Lauantaina oli aikanen herätys ja koirat lenkille ja sitten aamupala. Hotelli oli aikastanut la ja su aamiaisen alkamaan klo 7.00.
aamupalan jälkeen Pia heitti minut näyttelyalueelle ja itse suuntasi agikentälle. Näyttelykentän parkkikselle kun tultiin niin siellä oli tosi avuliaita miehiä, jotka vetivät kärryt perille. Tällaista palvelua ei vielä missään ole ollut. Kun todettiin että kyl me saadaan tavarat vietyä niin meille todettiin että he ovat sitä varten täällä. Pystytettiin pikkuteltta ja jäin sitten istuskelemaan ja odottamaan että shelttikehät alkaa klo 11.00. Tuomari oli vähän myöhässäkin. Pia ehti ihan hyvin takaisin shelttikehien alkamiseen.
Ensin oli Wilsonin vuoro ja saipi tällä kertaa H:n Tuomarina oli Tarja Löfman

Arvostelu: 5-vuotias oikean kokoinen uros. Hyvä purenta ja pigmentti. Tummat silmät. Oikea pään mittasuhteet. Lyhyt kaula ja kevyt eturinta. Hyvin kulmautunut takaa. Turhan jäykkäasentoinen lantio. Voisi liikkua reippaammalla askeleella ja kantaa häntänsä kauniimmin. Epävakaat etuliikkeet.
Pia esitti Wilsonin.

Kaisla sai EH:n ja oli JUK 3

Arvostelu: 1 vuotias narttu jolla oikeat mittasuhteet ja hyvä vahvuus. Hyvä purenta oikeat kuonon ja kallon linjat mutta hieman syvä kallo-osa. Hyvä kaula. Tasapainoiset kulmaukset. Kevyt eturinta. Voisi liikkua pidemmällä askeleella. Ahdas takaa. Etuosan tulee tiivistyä.

Sitten oli Tuulin vuoro nuorten luokassa. Siitä voi lukea Taskudyykkareiden blogista.

Eipä tuloksilla hurrattu tälläkään kertaa. Takasin agikentälle katsomaan miten kaverit pärjää. Meillä ei ollut muita kisoja tälle päivälle.

Sunnuntaina oli joukkuekisa  jossa mukana Fay ja Wilson.
Sunnuntaina olikin pakattava kaikki kamat hotellilta autoon. Tuntu että auto on täynnä ja agirotukentällä oli viel paljon kamaa. Päivästä oli tulossa lämmin.
Sinkoilevat sheltit sijoittu 15/30. Kaikilla oli jotain uusittavaa radalla. Muuten hienot suoritukset.

Iltapäivällä päätettiin pistä kamat kasaan ja ajaa kotiin. Kiva reissu taas takanapäin.